Target 2018

Assalamualaikum wbt
Salam Sejahtera
and
Peacee yawww







Sorry tak dapat nak elak tapi terpaksa post entri ni jugak sebab semua orang dah post and ada target masing-masing apa nak di buat dengan tahun 2018. As a typical meleis, mana boleh tengok orang lain buat, aku pun nak jugak. Hahahahhahaa. But wait, apa kau buat ni jieha. You are supposed to study for the final exam. Maigod. It's okay it's okay. Benda kita buat. Malam kang boleh study. Kan kan kan. Huhuhu. No big deal.


Like I said before, aku ni bukan lah seorang planner yang berjaya. Aku just follow the flow. Kalau rasa nak buat, aku buat. Pastu tak puas hati, aku give up. Buat kerja separuh jalan. Hahahaha. That sucks. I know. Don't try to do that. It's bad for the healthy. So sebab tu kalau boleh aku cuba target apa yang aku boleh buat untuk tahun 2018 ni. Atleast aku nampak benda tu. Same with the final exam. Kan before nak exam, lecturer akan bagi tips tajuk apa yang akan masuk final, so dengan cara tu aku lebih fokus dengan satu benda je, tak terusik dengan anasir lain, tak fokus dengan benda yang tak berkaitan, yang takda kene mengena. Hohoo.


So, here is my target to achieve this year. Let's check it out yeayy!!


1. Loss weight

As a typical fat girl, this is a must bila setiap kali masuk tahun baru. Bukan tahun baru je, setiap kali puasa, setiap kali semester baru, setiap kali cuti, bahkan setiap kali masuk bulan baru, semuaaaaa kengkonon azam nak start diet. Tapi at the end, tak buat pun. Hampeh. Kelaut je tu semuaa. Haahhahahahaa. Tapi takpe, atleast kau dah tanam azam tu, tinggal buat tak buat je =D.

But hey, aku dah start tak makan nasi dua minggu dah tau (flips tudung), tapi tulah since cuaca mendung je kat melaka ni, and aku pulak tengah final exam, perut memanjang asyik lapar je. Hahahahha. Well dah tahu lah kan ending dia cemana. Takpe, kita sambung diet naik semester baru nanti. Kahkahkah. Kena tekad sebab tahun ni adik aku nak kahwin isk isk isk.


2. Saving

Aku ingatkan diet je yang paling susah nak buat rupanya nak simpan duit lagi susah. Haih. Kengkonon bila diet, duit tu kurang lah belanja kat makanan, tapi tidak. Lagi engko diet, lagi mahal makanan sihat engko kena beli. Hahahaaha. Betul lah orang cakap, good things come with pricey. Eh tak. Tuu aku sendiri yang cakap. Hmm. Kebetulan pulak bila mak bapak kau yang tanggung kau. Lagi sedihhhh. Dah lah boros, pakai duit mak bapak pulak tu ohh come on, i need a solution to this. Haih.


3. Get a job or duit lebih

Since parents tanggung aku lagi, aku jadi malu bila nak mintak duit. Pastu dengan diri yang tak reti nak berjimat, double malu jadinya. So aku ingat nak buat part-time. Dari awal semester lagi aku ingat nak cari kerja part-time, tapi tulah, transport pulak problem. Aku takda kereta mahupun motor walaupun aku dah ada lesen. Orang cakap buat lah bisness online tapi masalahnya aku tak reti nak ber-bisnes ni. Dan tak berapa minat. So how eh? Korang ada idea yang bernas yang boleh jana pendapatan, boleh share sama-sama hehehe.


4. Travelling

Aku dapat rasakan selagi aku tak kerja, selagi tulah aku tak mampu nak travel ke mana-mana. Hahahaha. Aku tak paham student yang pergi bercuti sana sini, cemana diorang boleh ada duit bebanyak eh? Cemana diorang survive? Like aku pinjam PTPTN pun, and mak bapak still bagi duit belanja, tu pun tak pernah cukup weh. Please kasi tips please. Thanks. Huhuhu.


5. Belajar main gitar

Dari dulu lagi aku memang minat sangat dengan gitar. Bila nampak je orang main gitar aku jadi amaze gila. Jadi wow. "Kau pandai main gitar weh.". "Woww". "Teach me masta". And aku tak paham, cemana korang boleh belajar sendiri eh? Like korang memang hafal je ke note-note tu? Aku nak belajar tapi dia punya azam tuu macam kejap ada kejap takda. Hahahaha. Since gitar dah ada kat rumah (tapi tak pernah main pun dan gitar tu merata-rata pergi rumah orang), so aku kena tekad tapi aku kena ada someone yang boleh ajar aku main gitar huhuu.


6. Belajar fotografi

Seriously aku paling minat nak belajar ilmu fotografi ni. Seriusss. Aku minat gilaa. Tapi tulah aku takda bakat. Orang cakap bakat boleh diasah. Tapi aku hmmm. Dah banyak kali jugak aku try belajar sikit-sikit kan pasal fotografi ni, tapi kejap je. Bila aku give up, terus aku tak buat. Aku adore gila dengan budak-budak yang reti main dengan gambar ni. Aku jeles nak mampus dengan orang yang reti tangkap gambar. Dan aku suka gila edit gambar. Tapi aku tak kreatif. Cane eh. Aduhhhhh.



And last but not least, seriously I need to learn how to reply a comment or to add the comment on people's blog. Like duhh, aku tak tahu nak komen apa sebenarnya. And aku tak tahu nak reply apa. Dia macam awkward gila. Macam kau tetibe jumpa stranger tepi jalan, pastu tetibe dia luahkan masalah dia kat kau, pastu kau nak buat apa? Aku rasa aku ni mampu jadi pendengar yang setia je. Nak komen lelebih tu aku tak mampu. Hahahahaa. So aku ni silent reader je lah kan.. Blogwalking tu pun terpaksa kalau tak sape je yang nak baca blog aku? Aku taip sendiri, aku post sendiri, aku baca sendiri? Cemtu? Haahahhahahaa.


So, itulah antara target yang aku nak untuk 2018. Banyak lagi sebenarnya nak list tapi kang list banyak-banyak sape je yang nak baca? Kang sampai ke esok aku tak habis taip, pastu tak study, pastu repeat paper, pastu benti belajar, pastu kahwin. Ishh, taknakk lah macam tu. Hahahaa. Harap aku mampu buat semua ni. But pemalas tu paling utama lah kan dalam diri. Hahaha. Sebab tu aku tak buat dalam list aku "semoga jieha jadi rajin" sebab mustahil sangat kahkah. Okay lah, tu je kot.









Tiil then, Chow
DAA~

You Might Also Like

6 comments

  1. Most of the time, I'm a silent reader as well but just try your best to leave footprints.. At least org tau, ade jengah.. hehe

    ReplyDelete
  2. i hope u'll get to fulfill everything u ever wanted. ameen. have a great new year

    ReplyDelete
  3. Hahahaha.. samalah,, sy pun jarang juga komen, kdg x tau pun mau komen apa.. Slalunya jadi pembaca setia ja. tgok dari jauh hahah.. apapun smoga azam tahun ini terlaksana. Take care and keep on blogging :)

    ReplyDelete
  4. Good luck!

    Rasanya tiap tahun mesti ramai nak kurus kan?

    nurulrasya.com

    ReplyDelete
  5. Woo wertyi o lljhgfdaa ad ghnmnbvccxzzsawwethhjkk

    ReplyDelete
  6. Qeetyuoppllkjjhgddsaasxxcbnnnljhfdss

    ReplyDelete

thanks for dropping your comment.. =D