End of 2017!

Assalamualaikum wbt
Salam Sejahtera
and
Peacee yaww







Yaww! Selamat Tahun Baru gais. Happy New Year gais. Semoga tabah dalam mengharungi dugaan dan cabaran untuk tahun ni. Keep moving on cause past is past. I know that I should have been posting this up earlier, but oh well. Jieha will always be Jieha.


Masa berlalu dengan sangat pantas. Terasa macam semalam baru je masuk tahun 2017, rupanya dah tiga hari 2018.  Rasa macam baru sangat aku masuk semester lima. Tak sangka dah 12 bulan berlalu. Well, tahun ni takda lah mencabar sangat aku rasa. Macam tahun sebelum-sebelum ni jugak. Nothing much happened. But yeah, still nak cerita sikit apa jadi sepanjang tahun 2017. (actually nak penuhkan post je huhuhu).


1. A short trip with yeoja chingu

Aku ada share sebelum ni pasal trip ni. Kalau korang tak baca lagi boleh klik sini. Sorry. Baru part satu je ada. Sambungan dia dalam draft lagi. Hahahahaa. Seriously tak sangka dalam duk plan tuu, dia jadi bila last minute je. Book hotel, okay set minggu depan terus on. Hahahaha. Walaupun dekat Melaka je, tapi dia punya pengalaman tuu terus ssup naik ke atas, eh aimin berharga sangat sebab yelah first time kan main trip-trip bagai ni. Hohoho.


2. Dapat lesen kereta

So far aku rasa ini lah achievement yang paling membanggakan aku untuk tahun 2017 ni. Tak plan langsung nak ambik tahun ni. Memang lah aku duk cakap nak ambik lesen, tapi tak sangka secepat ini. Masa daftar tu pun last minit je haa, harini baba mama bagi greenlight, esok terus pergi daftar. Hahahaha. Another life achievement aku berjaya unlock. Huhuhu. Aku ada post before this, boleh klik sini kalau nak baca pengalaman aku jadi student driving school. Hahahaa.


3. First time muka kena conteng

Ni nak kata another life achievement pun macam emmm sebab takda lah aku nak rasa bangga sangat. Tapi yeah, boleh di katakan achievement jugak lah bila aku first time pakai make-up. Make-up, full coverage start dari primer lah, foundation lah dan macam-macam lagi. Hahahahhaa. Ni semua gara-gara budak bilik aku lah, wanny dan rahmah. Well, quite fun bila tengok muka kauu lain sikit dari biasa. Nak kata lawa tuuu, hmm kena banyak prektis lah. Aku nak sebut barang-barang tu pun failed lagi. Hahaha. Doa lah semoga aku berminat dengan make-up make-up ni. Hiks. Korang boleh tengok klik sini hasilnya huhuhuu.


4. Kengkawan kahwin

Alhamdulilah jodoh diorang semua sampai awal kan. Aku rasa tahun 2017 lah paling ramai aku tengok kawan-kawan aku kahwin. Dari kawan kecik se-taman, kawan high school, sampai lah ke kawan zaman poli, semuaa dah berjaya mendirikan rumah tangga. Hahahaa. Alhamdulilah. Korang tanya aku bila pulak? Haaa jangan tanya. Duit pun mak bapak bagi lagi, ada hati nak kahwin. Huhuhu. Insya allah, sampai satu masa, baru kita pikir eh. Lek luuuu, awal lagi. Hahahahaha.



So tu je kot setakat yang aku ingat. Kalau tetibe aku ingat, aku update. Hahahhaa. Aku ni bukan lah seorang planner yang berjaya. Kalau nak di ikutkan, semua benda aku buat last minit. Baru thrill hidup tuu. Hahahahaha. Tak lah, jenis aku, follow the flow je. Ikutttt je arah yang aku nak. Kadang orang suruh ikut A pun aku ikut walaupun aku tak sure aku nak ke tak jalan yang aku pilih tu. Macam kos akuu sekarang. Aku tak tahu sampai mana aku boleh pergi. Jenis buat separuh jalan pun ye jugak aku ni. Hahahahahahaa.



Tulah orang cakap, hidup ni sekali je. Kau buat je apa kau nak buat dalam hidup kau. Gagal sekali tak selamanya kau gagal kan. Kau gagal 9 kali, kau bangkit 10 kali. Eh yeke? Ahh tak kisah lah, janji berani ambik risiko. Jangan ambik dadah, jangan hisap gam jangan hisap batu. Sayangi diri anda sendiri. Eh lari tajuk. Sebelum tu, cemana pulak dengan story korang sepanjang 2017 ni? Boleh share sama. Okay bai. Hiks.











Till then, Chow
DAA~

You Might Also Like

9 comments

  1. Qwertyuiopasgdjdlflxnmzmz

    ReplyDelete
  2. Hahaha.. Selamat Tahun Baru Jieha.. Wahh 1 pencapaian yg baik bila dah ada lesen. Sy pun nak juga tp belum sampai masanya kot.. Huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. selamat tahu baru jugak atika. hahahhaa insya allah nanti sampai masanya terus pegi belajar kereta yer.

      Delete
  3. Hidup kena chill, plan last minit takde hal lah huhu.
    Jom plan for something in 2018 pulak!

    ReplyDelete
  4. Jia ni memang dilahirkan sebagai pelawak ke..? Kalau bace entry tak pernah tak lawak..🤣
    "Tulah orang cakap, hidup ni sekali je. Kau buat je apa kau nak buat dalam hidup kau. Gagal sekali tak selamanya kau gagal kan. Kau gagal 9 kali, kau bangkit 10 kali." - i like this part.. :3

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahhahahaha tak lah. just mudah terhibur je. hihihi.

      Delete
  5. Betul, we have to keep trying walaupun dah pernah gagal sekali or N times :)

    ReplyDelete

thanks for dropping your comment.. =D