Jom Terbang Bersama Malaysia Airlines

Assalamualaikum wbt
Salam Sejahtera
and
Peace yawww



Korang pernah tak naik flight? Pernah? Tak pernah? Aku pernah. Sekali. Eh tak. Maksud aku, yang aku ingat sekali tu jelah. Tapi dulu kekecik aku banyak kali jugak naik flight, cuma yelah, kecik lagi kan masatu so aku tak ingat langsung lah kan. Aku tahu pun of course lah mama cerita. Lagipun aku ada bukti nya. Aku ada passport tau. Dulu kalau nak ke Sabah/Sarawak kena pakai passport jugak. Sekarang rasanya tak payah dah.


Aku bukan apa, cuma tetibe teringat, masa aku tingkatan empat tu, hujung tahun 2009, masatu bercuti ke Sabah dengan family, aku eksaited sangat dapat naik kapal terbang weh. Dulu kekecik duk ulang-alik Sarawak - Perak, mana nak ingat kan. Umur tak sampai setahun pun masatu (mama baba mengajar di Sarawak dulu lepas kahwin). Aku pun tak sangka kenapa dan macam mana baba boleh terpikir nak bawak kitorang satu family bercuti di sabah. Agaknya ada rezeki lebih kot masatu. Hee.


Kalau korang nak tahu, selama aku hidup ni, aku cuma pernah naik flight Malaysia Airlines (MAS) je. Kekecik dulu pun sama. Serius best weh. Banyak gila weh benefits dan ganjaran kalau korang naik dengan Malaysia Airlines ni. Macam-macam ada. Nak-nak sekarang ni dorang dah banyak buat promosi, sekarang pun tengah ada promosi. Tapi promosi ni kalau korang nak, korang kena dapatkan melalui lama web Traveloka. Ala korang layari link Malaysia Airlines Online Booking ini untuk dapatkan tiket dengan harga yang terendah sekali. Rugi tau kalau korang tak try.


Lagipun senang je nak booking. Tak tahu? Korang boleh tekan link aku bagi tu then search je how to book kat website tu then walla, terpapar di skrin anda step by step. Malas nak search? Takpe, aku boleh ajar satu-satu. Kalau malas jugak nak membaca, rugi lah korang. Easy peasy je. Hahahhaaa.

Cara nak book flight :

  • Korang pergi ke website traveloka ataupun siapa yang ada app traveloka boleh bukak.
  • Dekat sidebar atas tu ada pilihan, flight or hotel. (Boleh refer gambar di bawah). Korang amek lah flight dulu. Lepastu nak book hotel pun boleh.
  • Korang isi  lah, pilih destinasi dari mana nak kemana, tarikh bila, one way (satu hala) ke return (pergi balik), berapa ramai, dan jugak jenis seat yang korang nak. Lepastu tekan search.
  • Lepas tu, korang boleh pilih lah flight mana yang korang nak. Harga tu mengikut kemampuan korang lah. Lagi mahal lagi vvip lah layanan yang korang dapat. Hee.
  • Lepas dah pilih flight, korang kena lah isi maklumat diri dulu.
  • Haa, lepastu bayar. Ada dua cara korang boleh pakai; kredit card atau online banking.






Walla. Siap pun. Lepas tu boleh lah book hotel pulak. Takkan nak travel tidur tepi jalan kan.Hee. Ohh by the way, Malaysia Airlines ni terbang lebih 100 pilihan destinasi di serata dunia tau. You guys name it, nak kemana, Korea? Canada? Turki? Semuaa ada tau. Yang penting harga sangat-sangat berpatutan. Dan kalau nak tahu, traveloa ni dah bandingkan harga siap-siap, semua jenis flight ada. So korang tak payah dah nak bukak website satu demi satu kan. Lagipun setiap perjalanan tu of course lah kita nak yang selesa kan, lagi-lagi perjalanan yang jauh, sedap sikit nak tidur.



**Antara promosi yang ada



Haa, ni yang nak cerita ni. Kalau korang nak tahu, seat class yang MAS tawarkan sangat lah selesa dan berpatutan. Ada tiga seat class yang disediakan iaitu economy class, business class dan jugak first class. Dan yang paling penting, setiap seat class ni provide in-flight meal tau. So korang tak payah dah beli makanan ke minuman dari luar. Biasalah dalam flight lama-lama, bosan jugak kan. Huhuhu. Untuk setiap class, berbeza lah sikit dia punya meal tu. Yelah, lain class, lain meal nya. Kalau ada rezeki lebih sikit tu, korang boleh ambil first class punya. Seat yang super duper selesa, empuk dan banyak jugak fasiliti yang boleh guna macam TV, Radio, Games dan lain-lain. Makanan jangan cakap lah, ada chef profesional bertaraf tinggi yang akan masak untuk korang tau. Fuhh. Siapa yang taknak weh.


Perghh! Penat aku cerita panjang-panjang kat korang ni. Kalau korang nak tahu lagi tentang Malaysia Airlines ni dengan lebih lanjut, korang boleh layari laman web Traveloka. Dekat situ semua yang berkaitan Malaysia Airlines korang boleh baca. Dari sejarah Malaysia Airlines, background, policies, Malaysia Airlines popular routes dan banyak lagi la, semua korang boleh baca di situ. Semua ada okay! Dan yang penting sekali kat sini aku nak ingatkan korang cepat-cepat la booking tiket flight korang tuh di Malaysia Airlines sekarang sebelum promosi ni berakhir. Jangan sampai nanti ada yang menangis tepi bucu katil pulak tak dapat harga promosi. Dah lah murah, tambah dengan harga promosi berganda-ganda murah tau. Jangan lupaa book sekarang, now now now! Hehehee.







Till then, Chow
DAA~

You Might Also Like

1 comments

  1. adalah 3, 4 kali kot naik MAS, biasanya naik AirAsia je haha murah. naik MAS pun masa ada promotion, memang happy bila dapat meal tu, dahlah sedap :)

    ReplyDelete

thanks for dropping your comment.. =D