Eid Mubarak 2017

Assalamualaikum wbt
Salam Sejahtera
and
Peace yawww =))






Well, rayakan sebulan. Sempat lagi ni nak ucap selamat hari raya. Hahahaha. 
Happy Eid Mubarak everyone.



So, aku hampir satu bulan jugak lah dah ada kat rumah. Cuti semester. But yeah, minta maaf blog dah lama tak berjalan. Eh, dah lama tak jalan blog kengkawan. Blog sendiri pun asyik tertangguh je nak update. Banyaaak gilaaa draft. Kalaau lah boleh aku screenshot tunjuk kat korang. Tapi hee malu lah. kahkahkah.
Emm, tajuk raya, aku nak cerita pasal raya jelah. Mula-mula nak tempek gambar je malas nak taip banyak-banyak, tapi tulah, gambar pun malas nak transfer ke laptop since tahun ni gambar raya banyak snap pakai phone baba je (mementang dia dah pakai p10, berlagak nau suh shot pakai phone dia je). DSLR pun dah jarang aku pakai. Maigod, rasa macam aku mengkhianati camera kesayangan aku sendiri (yelah walaupun aku tak terer lah nak snap pakai DSLR, tapi aku sukaa hee).
So, pada awal sejarah turn balik kampung, haa kemain kan, hahahaha. Pada awalnya, aku se-family buat giliran. Aimin gilir-gilir tiap tahun. Tahun lepas kampung baba, tahun ni kampung mama, tahun depan kampung baba dan begitulah seterusnya. Tapi sejak nenek sakit dan tak boleh bergerak kemana-mana, termasuk tahun ni, dah empat tahun aku dan family beraya di Jelai, kampung mama. Ntah aku pun kurang pasti kenapa. Nenek belah baba sekarang duduk dengan adik baba di Shah Alam.
Alhamdulilah pagi raya tahun ni tak jadi macam raya tahun lepas. Semua behave duduk rumah masing-masing. Hahahaaa. Meh nak flashback apa jadi tahun lepas. Eh memandangkan aku malas nak taip, korang boleh baca lah kat sini hahahahahahaha. Korang boleh skip pergi ke perenggan lima terus. Tapi kalau nak baca semua pun di alu-alu kan sangat. Short entry je hiks. Mujur sempat snap banyak gambar. Hahahahaha. Ohh lagipun kitorang semua pagi raya pergi rumah anjang aku. Maybe sebab tu aman sikit lah kot. Huhuhu.


Mujur tahun ni takda trend apa-apa kat instagram. Yelah kalau sebelum ni banyak kan trend macam boomerang lah, dab lah, menequin challenge lah, dubsmash lah, apa lagi? Tahun ni semua gambar formal dan acah-acah candid je haa. Hahahahaa. Emm aku mengaku lah aku anti-sosial sikit petang raya sebab buzy mak jemah nak tengok rumah orang besar mana, kampung dekat mana, sedara mara berapa ramai, dan wajah mak crush pagi raya cemana. Hahahahhaa. Seronok weh macam-macam ragam ada. Tak ketinggalan jugak, hashtag outfit of the day pun ada. Huhuhuu.
Okaylah sampai sini jelah. Aku dah tak tahu nak cerita apa lagi. Sebenarnya aku dah mengantuk. Kahkahkah. Sejak aku duduk rumah ni, makin awal aku tidur. Yelah kalau korang rajin baca paper, ada di sebut "perempuan yang lawa, yang cantik, tidur sebelum pukul 11". So harini je aku lambat tidur sebab nak update blog ni semata-mata, semulut-mulut dan setangan-tangan. Hmmm. Ohh btw, aku nak buat blogwalking semula. Moga korang terima aku dengan ikhlas. Hahahaha =DD

 
Till then, Chow
DAA~

You Might Also Like

0 comments

thanks for dropping your comment.. =D