FTK Spoc Day

Assalamualaikum wbt
Salam sejahtera
and
Peacee yawwwww






Well, biasalah tengah cuti study week ni, ambik lah mood jap nak update blog. Dari dua minggu lepas lagi nak update tapi takda masa nak sambung. Huhuu. Ni pun kejap taip, save draft, sambung balik taip, save draft dan begitulah seterusnya. Huhuu. Nothing much, im still the same person. Cumanya tak sabar nak habiskan semester ni, nak cuti holiday lepak lelama kat rumah. Kahkahkah. Ohh yeah, since cuti tiga bulan, aku terpikir lah untuk ambik lesen kereta. Aci tak? Sempat tak agak-agak? Sempat je kan. Bukan lama sangat pun ambik lesen P. Hahahhahaa.

 Aku nak cerita ni, baru ni, two weeks ago to be exact, fakulti aku ada buat acara sukan, ala-ala sukan tahunan sekolah lah. First time lah fakulti aku buat sukan macam ni. Selalunya kan kalau IPT ni ada SAF (Sukan Antara Fakulti) je kan, tapi ni tak, since fakulti kitorang banyak sangat jabatan, and banyak sangat menang dalam SAF (cewwah berlagak anat), so game antara jabatan pun di adakan. Huhuhu. Terdiri daripada empat jabatan iaitu JTKM, JTKE, JTKEK, dan JTKP. Tapi, untuk sukan kalini, Staff/Alumni pun join sekali. So maknanya ada lima lah team yang ada. Eh team ke eh? Lebih kurang lah. Hohoo.

So banyak jugak lah acara sukan yang dipertandingkan. Eh of course lah ada hadiah. Ingat saja-saja buat ke? Hahahahaa. I mean of course lah dapat medal. Macam sukan-sukan yang biasa tu. Hahahhaa. Well, macam biasalah kan, aku tak sure nak bahagikan macam mana sukan yang dipertandingkan ni, sebab sukan yang indoor pun main outdoor, so aku bahagikan lah ikut berkumpulan dan balapan. Aci tak? Hohoho.

Berkumpulan

  • Bola Tampar
  • Badminton
  • Takraw
  • Futsal
  • Bola Sepak
  • Bola Jaring
  • Bola Keranjang
  • dan aku tak ingat bola apa lagi hahhahhaha
Balapan
  •  Lontar Peluru
  • Lompat Jauh
  • Lompat Tinggi
  • 100m
  • 200m
  • 400m
  • 4x100m
  • 4x200m
  • 4x400m
  • 1500m

And guess what, aku masuk bola keranjang weh. HAHAHAHAHHAA! Ada cerita dia sebenarnya macam mana aku boleh terjebak dengan basketball ni. Asal nya aku masuk lontar peluru, tapi ntah macam mana, lambat sangat dia punya managemet, so aku pun keluar lah. Dengan tak datang training, nama aku pun gugur jugak lah actually. Hahahhaa.
So back to basketball. Asalnya jie ajak aku main, tapi taknak sebab memang tak pernah main pun. Dan tak terpikir pun nak main. Then, satu hari tu, bila group whatsapp dah ada, jie cakap tiga orang je yang main so jie ajak lah budak ladies (budak perempuan kuliah aku). Turn out sambutan hangat gila, ahhahahaahhaha. Patotnya wakil JTKM, tapi tak, dah macam wakil BETA dah sebab satu team semua budak kos aku sampaikan fayad budak kos lain keluar team, pergi masuk team futsal (actually banyak team takda orang sebenarnya taktau lah kenapa, tu yang fayad masuk futsal).

Setiap team ada manager dia masing-masing, and manager kitorang chinese boys tahun 3 and turn out dia pun player jugakk  untuk team JTKM lelaki. Mula-mula training, mula-mula jumpa kitorang ni, Tang macam tak percaya kot, "aduhh budak-budak macam ni nak main basketball??". Agaknya tu lah kot yang dia pikir, tapi dia jenis rilek weh, jenis santai. Hahahhahaa. Yang paling best, dia siap warning siap-siap dekat kitorang, "yugais main elok-elok tau. Jangan pukul sana pukul sini. Tak boleh maa."

WHATTTT?? Maigod Tang, ingat kitorang ni gangster ke apa?? HAHHAAHHHHAA. Serious weh tak tipu, itu yang Tang cakap. Kitorang plan nak main ayam-ayam je tapi tak sangka pulak tetiba bila main, bila pegang bola tu semangat dia naik mencungap-cungap. Haahhahaha. Nak tahu bila semangat tu turun balik, bila kitorang first time friendly dengan team JTKE.  Hahahhahahaa. Kena ayam satu team. Hahahahahahhahahaa. Sumpah kelakar lah masatu. Start tuu kitorang macam, kk takpelah, tak dapat no satu pun, dapat no empat pun jadilah, yang penting jangan no lima. Yelah sebab lima team kan.

Dan setelah tiga kali je turun training, on the day, tak sangka ada tiga kumpulan je. And tak sangka jugak setelah di game, di ayam-ayamkan dengan team JTKEK dan JTKE, (Team Staff dengan Team JTKP tak hantar wakil) berjaya lah jugak kitorang dapat pingat gangsa dengan pungutan mata 6 sahaja. HAHAAHHHAHAHA.





So, tulah team dari JTKM or BETA hahahahaa. And yang duduk tulah Tang. Hohohhooo. Seriously cakap, kitorang main just main-main je. Nak nak masa game kedua tu. And nak tahu tak, ada kejadian weh masa game kedua tu. Haihh. Kesiaan sangat dengan diorang. Dua orang pulak tu. Hahahahahaa. Mujur Apek ada rakam video, tapi sumpah, sampai sekarang kalau aku ingat balik, aku akan rasa bersalah dengan diorang. Hahahhaaa. Maafkan saya ye kalaau ada yang terbaca post ni mana lah nak tahu kan. Mintak maaf sangat. Kalau terjumpa kat fakulti tu, jangan lah jeling-jeling ke apa, serba salah sangat hhuhuu.

Okay sampai sini lah dulu. Ohh btw, tak terlambat lagi nak ucapkan Salam Ramadhan semuaa. Moga tahun ni lebih banyak pahala dapat kita buat di bulan mulia ini. Huhuu.












Till then, Chow
DAA~

You Might Also Like

1 comments

thanks for dropping your comment.. =D