Anniversary -- Birthday party celebration :))

Salam sejahtera ibarat MADU,
Salam sayang I LOVE U,
Salam rock wa caya sama lu,
Salam silaturahim apa khabar kawan-kawanku blog readers ku.!!




Hah, apa khabar semua.?? Harap harap sihat-sihat belaka deyyh.! Mestilah, sebab kalau korang tak sihat, siapa lagi yang nak baca blog aku yang satu nih hah.?? Tanpa anda readers semua, siapalah blog ini kann.?? Cewwahh, ayat nak dramatis..takyah nak dramatis sgt laa.. haishh.! Hahahahha.!! Oke, intro yang sangat nak berperasaan sendiri in the shortform syok sendiri =.=' .. Owh, kalau korang sedar, sebab ada yang tak sedar, perasan tak, dalam duk berpuasa, dah 16 hari kan kita berpuasa.?? Wahh, cepatnya masa berlalu.. Rasa baru semalam aku tak puasa *alamak, kantoi.! ahhaha.. So, dengan rasminya lagi 14 hari lagi kita nak RAYAAA.!! ahhaha.. Over eksaited hokehh.! Tak sabar rasanyaa nak tunggu pengumuman raya.! Boleh jumpa lagi announcer yang duk selalu keluar TV tuh.! HAHA :))


Cehh, dah melalutt ,merepek meraban dahh..! Nih sumer angkara intro yang syok sendiri.. Oke oke, kalau korang nak tau, entri kali nih, cerita nya dah basi hokehh.! ahhaha.! Disebabkan aku tada comitment lain, so dengan rasminya, aku hupdate la ini cerita.! Korang tengok laa tittle, gempakk kan?? Havoc abess laa.!! Memang kelaas laa kauu jihaa.! Perghh, blahh laa.. mana ada..! Tittle entri jek gempak, celebrationn nya kalau korang nak tau, sahih sahih tak pernah dibuat orang.! ahhaha.. Nih semua angkara plan last minute.! Hah, nak tau ape cerita nya di sebalik PARTY BIRTHDAY konon kononnya ni yang kitorang handle.??

Letss checkk it outt moree.. !!


Tengah hari itu cuaca tidak begitu mengizinkan. Cuaca panas yang sangat terik yang berkemungkinan sudah mecapai 39 darjah celcius amat amat memberi kesabaran yang tinggi kepada kami yang sedang menuggang motor untuk ke kedai kek yang berdekatan.. *Errrr, skemanyaa.!! Oke oke, serious.! Masa tuh aku tak expect pun nak keluar. Aku just duk lepak lepak depan TV sambil tekan tekan remote controller nak cari siaran yang best. Tiba tiba aku dapat satu panggilan dari member baik aku jugak, Adilah, ajak keluar nak beli susu adik dia. Errr.. Aku pun setuju laa lepas putus asa cari siaran TV yang tah ape ape tah.. Pastuh, masa duk tunggu Dila kat depan Mini Mart Kwok Han Chow, aku terima lagi panggilan, kali nih dari Fathin. weyh, asal skema lak ayat ayat aku nih.?? Senang cerita, Fathin laa yang suggest kan nak buat party birthday nih.! Maka, aku and Dila pun setuju.

Dah dapat semua barang yang diperlukan, :- Kek paling penting, Kropok kropok, air carbonate, Jajan jajan(cekelat), dan belon belon, kitorang pun tunggu laa sorang lagi member.! Oke, mesti korang terkebil kebil kan nape kami tunggu member lagi sorang.?? Sebabnya, kami buat khas untuk kami berempat.! So, kami sambut bitrhday kami secara beramai ramai. *takdalah ramai mana, empat orang jekk. hahaha..!! Dalam nak tunggu si Ain nih datang, kami pun prepare la patut patut.. Gantung belon belonn, ......


Oke, aku tipu, belon belon takda.! Kan aku cakap, takda lah havoc mana pun birthday party ni hah.! haha.. Kitorang just sambut dekat butik busana muslimah jekk.. ! Again, kat BUTIK BUSANA MUSLIMAH jekk oke. haha.. Sebab apa kat sana.? Sebab aku kan pernah berkerjaya sebagai Promoter.! hahaha.. Then, Fathin masih lagi disana masa tuh.! So, aku suggest kan kat sana lah senang nak buat suprise.


Dan part paling best, aku terpaksa menebalkan muka aku yang dah tebal nih pergi kedai sebelah jumpa makcik tukang masak tuh semata semata nak mintak lighter.. Korang tau dia bagi lighter ape.??


Hah.!! Inilahh dia lighterr yang makcik tuh bagi!.! Alaa, ada laa jugak rupa.! Malas nak cari lain.! Tapi makcik tuh punya warna biru.! HAAHAHAHAHA.!! Ape lagi, kami pun gelakk guling gulingg laa.! Ya allah, macam tak kena jekk lighter nih dengan lilin yang kami nak pakai. Tapi tak kisah pun, selagi benda nih keluar api, oke jekk.. :))


As usuall la, macam party party lain jugak, *bukan party politik oke, and macam party korang jugak, mestilah semuanya nak berjalan lancar, kann.?? Kebetulan la pulak, masa tuh sorang kastemer pun takda singgah beli baju.! Boss pun tak datang. hahaha.! Lighter pun dah pulangkan sebab makcik tuh nak pakai masak.. Alhamdulilah, semua nya ditanggung beres.. Moment yang best best pun dapat dicipta..

Actually bukan party atau event yang besar-besar yang kita perlukan untuk menyambut ulang tahun seseorang. Tak kisah laa untuk anniversary ape punn, contoh macam pakwe makwe sambut anniversary couple kali pertama. Kalau suami isteri pulak anniversary hari perkahwinan. Bagi aku, sambutan anniversary nih sekadar yang diperlukan sahaja.. Tak perlu kot nak buat havoc-havoc, gempak-gempak.! Kalau setakat nak buat birthday party, tapi buat kat hotel 5 star, nak jemput lebih tigaratuslapanribuduabelas orang, *mengalahkan jemputan wedding. yang itu memang TAK lahh kann..haha.. Kalau wedding day boleh lagi diterima dek akal kann.?? kann.??



Pada aku benda-benda nih semua merugikan tenaga, masa, wang dan sebagainya.. Anniversary pada aku jugak adalah dengan lahirnya keikhlasan dan ketulusan antara satu sama lain.! Bila ikhlas, semua benda mustahil, Insya-Allah akan jadi tak mustahil.. kann kann kann.?? *baik korang hangguk.. Dan aku jugak suka akan benda yang simple but just nice.. Dan bagi aku yang paling penting, suasana atau memori yang akan kita ciptakan itu.. Contoh party celebration kami, setakat lengkap dengan kek, lilin dan sambut di busana baju, tapi itu adalah kenangan atau memori yang dapat kami cipta yang boleh membuatkan kami berempat ingat sampai bila-bila sebab tak pernah dibuat orang sambut kat kedai baju.. HAHA..! Tapi kalau di ingati sampai bila bila, kan tak rugi namanya tuh.?? haha.. Tapi itu semua pendapat aku jek.. Semua nya bergatung pada keupayaan masing masing.! Takda kena mengena dengan yang kaya atau yang miskin, yang muda atau yang tua, dan yang hidup atau pun mati. hahaha...


Aku nih dok mumbling mumbling, korang baca tak pun.. kann kann.?? hahha.. Oke oke, last but not least,




**Kek yang sempat dibeli sebelum kena saman ngan polis. HAHA





**Zoom Dari dekatt.. :))



“When you were born, you cried and the world rejoiced.
Live your life so that when you die, the world cries and you rejoice."









A light, happy heart,

A bright, happy day

That’s what you’re wishedWith much love today!



P/s : Aku suka something yang lain dari lain :))



And in the end, its not the years in your life that count. Its the life in your years.





Till then, Chow
DAA~

You Might Also Like

0 comments

thanks for dropping your comment.. =D